che pioggia...ho voglia della primavera...oraaaaaa - Reisverslag uit Bologna, Italië van Lotte Kok - WaarBenJij.nu che pioggia...ho voglia della primavera...oraaaaaa - Reisverslag uit Bologna, Italië van Lotte Kok - WaarBenJij.nu

che pioggia...ho voglia della primavera...oraaaaaa

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

06 Februari 2009 | Italië, Bologna

Buon venerdì tutti!

Afgelopen week kreeg ik meerdere verzoeken om weer eens een verhaaltje te schrijven over mijn bolognese avonturen...Bij deze ;-)
Ik heb hard gewerkt aan mijn onderzoek, en de methode die we gaan loslaten op mijn bateriën is bijna helemaal geperfectioneerd. Daarnaast staat volgende week woensdag het laatste reisje naar Parma met de professor gepland, wat op zich wel fijn is. Zo vroeg opstaan (de laatste keer om half 4...:-P) is op zich niet erg, maar het gooit wel je hele ritme overhoop. Gelukkig heeft de prof daar zelf ook last van, dus ik kom niet helemaal als een watje 'olandese' over...of we zijn allebei zacht gekookte eieren, dat kan natuurlijk ook ;-). Het nemen van de monsters en de verwerking daarvan gaan tot nu toe heel goed, maar de resultaten ervan vallen, helaas voor jullie, nog onder het Grote Geheim :-P. Wat ik wél kan vertellen is dat ik in de nieuwe fiat 500 heb mogen cruisen! Jawel :-D! Op de terugweg van een prosciutto tripje zei mijn prof ineens: "oeh, ai riellie need a coffie". Toen heb ik hem aangeboden om het laatste stuk te rijden en dat vond hij prima. Zo gezegd, zo gedaan. We hebben lekker WHAM (wake me up, before you go go!) en Tina Turner geluisterd (ohohoooohw, what's love got to do with it), want die had hij op cd en op een gegeven moment viel de prof zelfs in slaap...Het was al met al molto divertente :-D.
Verder ga ik volgende week beginnen met paardrijden!!! Ik heb via een vriend van me, Vittorio (uncle Vito voor insiders :-P), contact kunnen leggen met een springruiter waar ik al eerder over verteld heb. Hij is actief wedstrijdruiter, springt nationale en internationale rubrieken en hij is sopratutto super aardig! Bij mijn eerste bezoekje zei hij terloops dat als ik zou willen, ik wel een keer op een van zijn paarden mocht rijden...springruiters zijn namelijk over het algemeen niet zulke grote fans van 'flat work', dus hij vond dat wel een idee. Aangezien Vittorio op dit moment in Moskou zit (echt, die kerel heeft ook overal kennissen :-O) heb ik hem op de valreep nog naar het nummer van Luca kunnen vragen. Eergisteren heb ik hem gebeld en in mijn allerbeleefdste italiaans gevraagd of hij zich mij nog herinnerde en of hij nog wist van zijn aanbod...En voordat ik uitgepraat was, viel hij me in de rede met de mededeling dat ik er zó één uit mocht komen zoeken:-D! Jammergenoeg moest hij dit weekend wel op concours, en kwam hij maandag pas terug, maar aanstaande dinsdagmiddag ben ik meer dan welkom! Ik heb er echt ontzettend veel zin in en ik ben vooral ook heel benieuwd. Voor mensen die niet op mijn foto's willen wachten: www.agriturismocadelrio.com
Trouwens, wat foto's betreft; ik had vanochtend mijn camera meegenomen naar het lab, maar kennelijk had iedereen (behalve Giuseppe en ik) vrijgenomen...Er was dus simpelweg niemand om op de foto te zetten! Aanstaande maandag waag ik een tweede poging :-)
Het is nu even droog, dus ik ga me snel omkleden om een rondje in het park te rennen. Het is hier echt 'maart roert zijn staart'-weer...heel vervelend; de ene keer breekt de zon door en wijst de thermometer zomaar 17 graden aan, dan trek je je jas uit en begint het te gieten :-S...
Allora, ci sentiamo presto!!!

Un abbraccio forte da Bologna per tutti quanti...ciaoooooo

P.S. Ik wilde ook nog even iedereen bedanken voor de lieve reacties op mijn vorige bericht...grazie mille, xx

  • 06 Februari 2009 - 17:51

    Aart:

    Hoi Lotte,

    Leuk om weer eens van je te horen. Tjonge, Italie heeft toch wel wat meer te bieden dan Pizza ;) Ben erg benieuwd naar je onderzoek! Het ga je goed.

    groetjes Aart

  • 08 Februari 2009 - 23:23

    Mopsie:

    Haai Lutz..haha relax als je prof in slaap valt!!. Mijn begeleider is voor 3 weken op vakaantie...lekker rustig ook ;-). Leuke pics!.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Ciao tutti! Ik ga via deze site jullie op de hoogte proberen te houden van alles wat ik in Bologna mee maak... baci, Lotte

Actief sinds 23 Dec. 2008
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 15644

Voorgaande reizen:

25 December 2008 - 19 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: