Condotta d'evitare studi :-P - Reisverslag uit Bologna, Italië van Lotte Kok - WaarBenJij.nu Condotta d'evitare studi :-P - Reisverslag uit Bologna, Italië van Lotte Kok - WaarBenJij.nu

Condotta d'evitare studi :-P

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

22 Maart 2009 | Italië, Bologna

Ciaoooo tutti!!!

Heb al de hele dag last van SOG, dus een berichtje kan er ook nog wel bij :-P.
De afgelopen tijd was het vrij druk op het lab, al heb ik gelukkig ook een paar ochtenden thuis kunnen werken aan m'n verslag. Dat scheelt toch al gauw 1,5 uur in de bus zitten, waar ik sowieso al niet frisser en fruitiger van word...Kijk er naar uit om straks alles weer lekker op de fiets te kunnen doen ;-).
Maar ik heb dus tegenwoordig de organisatorische kant van het labwerk in eigen hand...Italianen kun best hard werken, maar plannen blijft lastig. Daarbij antwoordt Giuseppe telkens 'Come vuoi fare tu' (zoals jij het wilt doen) als ik vraag wanneer we wat precies gaan doen...Vabbè, dat hoef je mij geen twee keer te zeggen :-D. Verder is het af en toe echt te gezellig met Rocco, Elisa, Cristina en Giuseppe...het is maar goed dat de professor niet altijd in de buurt is ;-).
Met Marcello ben ik trouwens aan het kijken of we een goede uitwisselingsmogelijkheid voor studenten tussen Utrecht en Bologna op touw kunnen zetten. Weliswaar alleen op het gebied van veterinary public health, maar dit staat op de meeste faculteiten in Italië dan ook meer in de belangstelling dan bijvoorbeeld de klinische diergeneeskunde.
Natuurlijk heb ik ook weer de super knolletjes van Luca gereden afgelopen week. We kunnen nu lekker buiten rijden en daar wordt iedereen blij van, beesten meegerekend :-D. Mag tegenwoordig ook af en toe op Alleluja rijden en...ik heb zowaar gesprongen!!! Nu doe ik dat zo nu en dan nog wel eens met die van mij, maar die zien het nut niet in van een balk die zich een stuk boven de grond bevindt...Is dus wel grappig, maar echt meer voor de afwisseling. Ik hoop altijd maar dat ze zich op tijd bedenken dat ze toch echt hun benen op moeten tillen :-P.
Maar ik zat laatst dus op Spice, en was gewoon aan het rijden terwijl Luca, Antonio en Anna (ouders van Luca die een huisje op het terrein hebben) naast de bak in het zonnetje zaten. Zegt Luca ineens: Oh, ma tu vuoi fare due saltini (of ik een paar sprongetjes wou maken)? Ja natuurlijk wilde ik dat :-D! Vanaf nu is mijn bijnaam l'Olandesina Volante...dat jullie het weten ;-)
De pa van Luca, Antonio dus, die brengt en haalt me trouwens altijd omdat de dichtsbijzijnde bushalte een kleine 2km van de stal afligt. Af en toe neemt hij me zelfs mee tot aan San Lazzaro, zodat ik meteen op de volgende bus kan stappen. Echt super lief en daarbij is het ook altijd gezellig kletsen in de auto :-). Ik heb m'n ouders al de opdracht gegeven om een hele lading stroopwafels, drop, kaas e.d. mee te nemen voor de Calabro's als ze me komen ophalen...

heel veel liefs uit Bologna

Lot

  • 22 Maart 2009 - 21:23

    Marielle:

    Ola Lops,
    Mooi te horen dat het zo goed gaat allemaal :-).
    Heel veel succes de komende tijd met het verslag!(SOG = great ;-)).
    Cheers Mops

  • 23 Maart 2009 - 08:19

    Lot:

    Lotteke, waarom zijn daar geen beelden van?:P Ben zo benieuwd......

    a presto cara, bacini Lot

  • 25 Maart 2009 - 09:17

    Dops:

    Heej Lopsie,

    Goed bezig weer!! Succes nog met je verslag en de paarden!!
    En alvast een hele fijne verjaardag! Hoe ga je het vieren daar?
    Ik weet niet of ik dan aan kan denken, want dan ben ik ook heel even een volante holandesina;)

    Geniet ervan!!!!

    Liefs Dops

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Ciao tutti! Ik ga via deze site jullie op de hoogte proberen te houden van alles wat ik in Bologna mee maak... baci, Lotte

Actief sinds 23 Dec. 2008
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 15587

Voorgaande reizen:

25 December 2008 - 19 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: