Paardenpraatje... - Reisverslag uit Bologna, Italië van Lotte Kok - WaarBenJij.nu Paardenpraatje... - Reisverslag uit Bologna, Italië van Lotte Kok - WaarBenJij.nu

Paardenpraatje...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

10 Maart 2009 | Italië, Bologna

Buon martedì!!!

Come va? Hier gaat alles z'n gangetje en...het is lenteeeeeee :-D! Het vooruitzicht voor de komende dagen; 16-18 graden en zon zon zon!!! Da's toch heel wat beter dan wat Erwin altijd te melden heeft bij het acht uur journaal...ben trouwe kijker via nos.nl ;-).
Ben afgelopen week druk bezig geweest met het schrijven van m'n verslag en het verwerken van de laatste monsters. Wederom kan ik hier niet veel meer over zeggen dan dat alles volgens plan verloopt...:-P.
En dan nu, voor alle paardenmiepen onder ons, een korte beschrijving van alle knolletjes waar ik tot nu toe op heb mogen zitten!
Kek Akkrobat: superlieve en sjieke hengst, ongeveer 1.60m en voskleuring. Doet alsof hij heel wat mans is, maar heeft een klein hartje. Afgelopen jaren heeft hij heel wat springprijzen op z'n naam geschreven. Heeft daarnaast vrij veel aanleg voor de dressuur, dus da's mooi meegenomen...Jammergenoeg past hij niet in m'n koffer :-(
Variant: grote vosruin, heeft een leuk snoetje maar is verder qua exterieur niet echt je-van-het. Is altijd voorwaarts, goed aan het been en superfijn in de mond...kan sinds kort draf uitstrekken ;-)
Kek Affa: koffievos van een meter of 1.75, is heel vlug en schrikachtig maar goudeerlijk (hij schrikt gewoon écht 5 keer van dezelfde duif :-D). Super galopje!
Titus: donkere, jonge ruin, evengroot als ik, moet altijd even zin 'maken' voor het flat work, maar uiteindelijk doet hij z'n best.
Lagunas: donkere ruin, richting de 1.80, heeft een zuivere vier-takt galop (even voor de leken: het hoort een drie-takt te zijn) maar springt ontzettend goed (aldus Luca). Leuk detail: zijn stap doet denken aan de Spaanse pas :-D. Iets minder leuk detail: hij vindt m'n haar lekker.
Rousseau: het eerste wat opvalt is z'n mooie hoofd! Echt een beauty, donker met een subtiele bles, ongeveer 1.65m en verzamelt als de beste. Wordt helemaal blij van galopchangementen :-D.
Quadrille: 4-jarige merrie, vrijwel onbeleerd maar toch superbraaf. Is niet de allermooiste op stal, maar ik heb Luca erop zien springen en m'n mond viel open...ze heeft telkens een meter over en de sprongen die in de bak staan zijn geen kattepis :-P. Echt ongelofelijk. Minpuntje: stap, draf of galop dat maakt niet uit, als madam jeuk krijgt aan haar voorbeen dan wordt er gewoon geschuurd...en ik zowat gelanceerd ;-)
Vitality: ruin, 7 jaar, 1.65m vindt het geweldig om buiten te rijden, heeft een lekker ruime galop en hele kwieke oortjes :-D.
Spice girl: donkere merrie, 5 jaar, wil nog wel eens een sprintje trekken in het eerste kwartiertje. Werkt verder goed mee en heeft altijd een goed humeur...en dat voor een merrie!
Krijg spontaan weer zin in morgenmiddag, als ik dit zo teruglees :-D. Heb er trouwens ook een nieuwe humane vriend bij: Lucio. Hij is buschauffeur op lijn 126, die ik altijd neem naar Botteghino di Zocca om te gaan paardrijden. Deze bus rijdt maar een paar keer per dag, en dan ook nog eens precies dezelfde route langs allerlei pitoreske oorden (lees: ze staan nog nét op de kaart). Je komt dus de hele tijd hetzelfde groepje mensen tegen en dan ga je al snel tegen elkaar aan ouwehoeren over van alles en nog wat. Maar vandaag heeft hij me officieel een hand gegeven en zich voorgesteld, dus dat was het vermelden waard!

Allora, basta per stasera :-D

Ciao ciao e tanti baci da via murri,

Lotte

• 11 Maart 2009 - 18:17

Henricke:

Lot,

Er is een hele grote koffer onderweg hoor!Voor de hengst van 1.60m. Fijn dat alles goed gaat verder!X

• 16 Maart 2009 - 17:25

Dops:

Klinkt leuk zeg!! Wat veel paarden trouwens! Dat moet een strakke weekplanning zijn;)
    Succes maar weer!!!!

Liefs Daan