L'ultimo messaggio da Bologna! - Reisverslag uit Bologna, Italië van Lotte Kok - WaarBenJij.nu L'ultimo messaggio da Bologna! - Reisverslag uit Bologna, Italië van Lotte Kok - WaarBenJij.nu

L'ultimo messaggio da Bologna!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

15 April 2009 | Italië, Bologna

Ciaoooo tutti!

Eindelijk is het dan zover: verslag af, beoordeling in the pocket en mijn ouders die morgen aankomen in Bologna! Italië was mooi, leuk en zo nu en dan verrassend, maar ik verlang wel weer naar Hollandsche bodem onder m'n voetjes :-D.
Omdat het al zo'n tijd geleden is, even een update van de laatste belevenissen. Qua onderzoeksstage heb ik vooral heel veel tijd aan mijn verslag besteed, zodat ik de eerste complete versie in ieder geval voor Pasen de deur uit kon doen. Dat is me gelukt, al hebben mijn supervisors het pas na het paasweekend van commentaar kunnen voorzien. Af en toe waren we het niet helemaal eens, ook omdat we allebei een ander doel voor ogen hadden; ik ten eerste mijn scriptie, hij een publicatie, maar we zijn er uit gekomen en ik heb mooi twee zevens op zak :-D. Jammergenoeg was er geen tijd meer voor een eindpresentatie op de faculteit...had ik best leuk gevonden! Daarbij zou het een soort van generale geweest zijn voor de presentatie in Utrecht, maar goed...een strakke planning en Italianen gaan nou eenmaal niet hand in hand ;-).
Morgen ga ik mijn 'libretto' (met alle ECTS die ik verdiend heb) inleveren bij het Ufficio Relazioni Internazionali en is alles geregeld, ook Erasmusbeurs-wise :-D.

En tijdens de paasdagen was Gwenn natuurlijk hier! Heb eindelijk vakantie kunnen vieren in eigen stad :-D. We hebben de economische crisis ter plekke bestreden door te shoppen en veel op terrasjes te vertoeven. We hebben zelfs nog een middagje liggen tukken op het strand van Rimini (of: Ieniemienie). Het centrum van dit stadje is echt heel klein en schattig. Ga je naar het strand, dan bevind je je ineens in een heel andere wereld waarin je hotels ziet zover je kunt kijken en de strandtentjes een soort extra dijk vormen.
Heel vervelend was wel dat Gwenn's portemonnee gejat werd in Bologna, door een of andere zigeuner :-(. We waren er even goed sip van, maar gelukkig waren familie en vrienden via de telefoon te bereiken om alles te blokkeren en voor zover dat moest, af te handelen. We kregen er zo ook een ongepland, maar daardoor niet minder vermakelijk, uitstapje voor terug: aangifte doen bij het Ufficio delle Denunce. Ten eerste moet je je half uitkleden om door de metaaldetector te komen. Alles wat je uittrekt/bij je hebt, gaat in kluisjes. We hadden dus mooi de laatste kluisjes geclaimd, waardoor er een half uur later een rij stond voor de metaaldetector. Alsof dat nog niet genoeg was, was de bewaker die deze mensen kon binnenlaten wat eh...traag van begrip :-P. Toen we eindelijk aan de beurt waren (lees: we besloten hadden dat wíj nu voor mochten kruipen) kregen we een mooi formulier, in het Engels! Al weigerde de agent die we voor ons hadden van taal te wisselen. Daarna moest er een kopietje of 4 gemaakt worden (op welke stapels dat dan allemaal terecht komt, geen idee!) en we kregen er uiteraard ook verse stempels en handtekeningen bij. Het was me het dagje wel!
Omdat we zo zielig waren, hadden we natuurlijk veel lekkers verdiend. Hierdoor daalde onze conditie wel naar het peil 'paasei', en kwam het bezoekje aan de Basilica di San Luca best goed uit ;-). Althans, we hebben we een poging gedaan om bij de basiliek te geraken (dat is een betere omschrijving :-P). De weg er naar toe mag dan wel de langste overdekte weg ter wereld zijn, maar het was steil! We kwamen ook allemaal mensen in sportkleding tegen...da's sowieso geen goed teken als je ergens op je hakjes loopt ;-). Na boog 612 hielden we het dan ook voor gezien, al voelde we ons wel behoorlijke Betsies (als in: oud en krakkemikkig :-P). Het stedentripje is afgelopen zondag in stijl afgesloten met een ijsje uit eigen straat en een wandelingetje in Giardini Margherita :-D.
Ik ga nu weer verder met inpakken; als het goed is komen mijn ouders morgen rond het middaguur aan. De komende dagen gaan we onder andere kaas en stroopwafels droppen op het lab en bij Luca en Daniela op stal. Zaterdag ochtend vertrekken we weer...met heel veel Italiaans lekkers in de kofferbak :-D. Ga ook maar eens mijn agenda afstoffen (heb ik hier nauwelijks gebruikt, terwijl in in Nederland écht niet zonder kan...vreemd :-P) om wat etentjes in te plannen...spero che avete fame!!!

tanti baci, per l'ultima volta da Via Murri!

Lotte

  • 15 April 2009 - 18:03

    Gwenn:

    Achteraf is het nog best grappig..:s
    Lot, heel veel plezier de laatste daagjes. Geniet met je ouders, geen foto's meer maken bij Pzza. XX Settembre en dat je maar veel ijsjes mag eten bij de buur-gelateria!

    Was getekend,
    truus, of betsie?

  • 15 April 2009 - 19:50

    Lot:

    per fortuna ho fame :) Non vedo l'ora che ritorni :) YEEEEEEEY!

    Hai fatto bene Lotta, a presto cara

  • 15 April 2009 - 21:33

    Aart:

    Leuk om allemaal weer te horen. Geniet nog van je laatste dagen daarginds!

    groetjes Aart

  • 16 April 2009 - 07:22

    Joyce:

    Hey Lotje!!!
    Mijn kabelbaandater komt terug!!! jeah!!! Ik hoop dat je de kabelbaan naar Nederland weet te vinden. Owja.. en inderdaad je agenda niet vergeten af te stoffen want die heb je hard nodig denk ik de komende tijd!
    Geniet er nog even van!!! En tot snel!
    Liefs Joyce

  • 16 April 2009 - 08:29

    Marielle:

    Halot, ikzit hier aan de 1minuut pc..nee grapje..maari k ga zo vliegenjuij ook alvast een goede terugreis...

  • 18 April 2009 - 15:45

    Daniëlle Keekstra:

    Tof tof! Om iets bologneses te lezen hier in negerland:) Voor jou zit het er bijna op! Geniet nog ff van de laatste tijd!!!

    Veel liefs Dops

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Ciao tutti! Ik ga via deze site jullie op de hoogte proberen te houden van alles wat ik in Bologna mee maak... baci, Lotte

Actief sinds 23 Dec. 2008
Verslag gelezen: 2364
Totaal aantal bezoekers 15587

Voorgaande reizen:

25 December 2008 - 19 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: