Het leven kan raar lopen... - Reisverslag uit Bologna, Italië van Lotte Kok - WaarBenJij.nu Het leven kan raar lopen... - Reisverslag uit Bologna, Italië van Lotte Kok - WaarBenJij.nu

Het leven kan raar lopen...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

25 Januari 2009 | Italië, Bologna

Buona domenica!

Het leven kan inderdaad raar lopen; zoals een aantal van jullie al wisten is het afgelopen week uitgegaan tussen Alessandro en mij :-(...Het is echt vreemd om nu in Bologna te zitten. Ik ben hier natuurlijk op de eerste plaats voor mijn onderzoeksstage naar toe gekomen, maar ik wilde er in deze 3 maanden ook achter komen of ik hier zou echt zou kunnen wonen en werken. Misschien moet Italië nu toch maar gewoon een vakantiebestemming blijven... Daarnaast ben ik de afgelopen dagen ook flink ziek geweest; ik kon helemaal niets binnenhouden en ik heb dus gisteravond ook maar afgezien van het koken van stamppot voor mijn coinquilini...Het zit ook niet mee. Uffa...che sfortuna :-(
Gelukkig zijn de eerste tripjes naar de prosciuttifici goed verlopen, en met het onderzoek gaat het heel goed. Ik kan niets zeggen over de uiteindelijke resultaten, aangezien deze vertrouwelijk blijven tot aan de eventuele publicatie. Het was interessant om te zien hoe de echte parmaham gemaakt wordt (en waarom ie zo belachelijk duur is ;-)). Rond etenstijd waren we klaar, en we (de professor en een mederwerker van het echte "Consorzio del Prosciutto di Parma" ) zijn achteraf ergens in de buurt gaan eten, waarbij de prosciutto natuurlijk niet ontbrak! Mocht iemand ooit in het plaatsje Lesignano komen; La Maestra is de naam van het restaurantje...:-D
Aanstaande dinsdag staan er nog eens 2 afspraken met verschillende prosciuttifici gepland en ik ben benieuwd wat we dan kunnen kweken uit onze swabs...

un abbraccio forte per tutti!

ciao ciao

Lottina







  • 25 Januari 2009 - 13:54

    Dops:

    Heftige shit! Sterkte en succes met je onderzoek! Klinkt goed verder allemaal daar! Stort je maar helemaal op je onderzoek dan!!!

    Sterkte en veel liefs Dops

  • 25 Januari 2009 - 19:51

    Marielle:

    Jammie, eten klinkt goed! Ben dit weekend uit geweest, had heftige koppijn naderhand...wel niet omdat ik ziek was, meer omdat ik een kiwi drinking style develop (adaptatie).
    Tot snel! :-).

  • 26 Januari 2009 - 06:55

    Aart:

    hoi hoi,

    Balen joh. Veel succes met je onderzoek.

    grtz Aart

  • 26 Januari 2009 - 07:40

    Sooph:

    Hey lieverd,
    sterkte! Wijnand had het uitgemaakt met mij, dus ik was ookalweer single. Er gebeurt hier heel veel, kan ik je vanavond misschien bellen?
    Spreek je gauw, liefs

  • 26 Januari 2009 - 18:00

    Joep:

    hee lot!!

    hoe gaat 't nu met je?? beetje beterder???hoop 't! he wat vervelend van je relatie :( Wel goed van je onderzoek! heel veel succes!!! hou je taai daar he! dikke knuffel van Joep en kuub

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Ciao tutti! Ik ga via deze site jullie op de hoogte proberen te houden van alles wat ik in Bologna mee maak... baci, Lotte

Actief sinds 23 Dec. 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 15642

Voorgaande reizen:

25 December 2008 - 19 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: