Het echte werk gaat beginnen... - Reisverslag uit Bologna, Italië van Lotte Kok - WaarBenJij.nu Het echte werk gaat beginnen... - Reisverslag uit Bologna, Italië van Lotte Kok - WaarBenJij.nu

Het echte werk gaat beginnen...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

16 Januari 2009 | Italië, Bologna

Ciao!!!

Het gaat dan nu toch echt beginnen hoor, mijn onderzoeksstage :-)...Niet dat de werktijden veel veranderen, maar de prof wil mijn onderzoek graag gepubliceerd hebben dus we moeten aan de bak! Aanstaande maandag gaan we (om 5.45u 's ochtends...) naar de eerste twee voedselverwerkingsfabrieken in Parma. Daarna beginnen we met het inzetten van de monsters en het doen van een microtiterplate-assay zoals dat zo mooi heet :-P Omdat bacteriën (waar Listeria ook onder valt) gekweekt moeten worden, is het an sich niet heel veel werk, maar je moet vaak en lang wachten; 24h hier, 3 uur daar...anders groeien die krengen niet :-S
Afgelopen week hebben we de eerste test trial gedaan van deze methode, met een aantal Listeria strains van het lab, en we hebben het nu verfijnd en aangepast zodat de kans van slagen hoog is.
Ook heb ik me officieel ingeschreven aan de uni (nog een emailadres erbij, che bello...) en mijn Italiaans gaat met sprongen vooruit. Ik heb vlakbij een aantal winkeltjes met superverse Italiaanse producten ontdekt en een grote supermarkt op de weg naar de faculteit (da's een stuk goedkoper dan de kleintjes in het centrum). Als tegenhanger van mijn mediterrane (nutella) dieet, heb ik me voorgenomen elk weekend te gaan joggen in het nabijgelegen park. Ik zal op een zonnige dag eens wat mooie foto's maken. Het is hier nu vrij grijs, maar gelukkig wel iets warmer dan een aantal dagen geleden.
Heb ook mijn eerste hollandse maaltijd gekookt voor Michele, die jongen waar ik eerder over vertelde. Tot mijn grote verbazing vielen mijn gehaktballen, broccoli (jaja...) en gebakken aardappels met rozemarijn en zeezout in de smaak! Ik kreeg zelfs complimenten voor mijn kookkunsten...en dat van een (zuid!) Italiaan...Het kan raar lopen in het leven :-)

A prestissimo!!!

baci ed un abbraccio forte per tutti quanti!

  • 16 Januari 2009 - 16:20

    Dop:

    Heej Lopsie!!
    Klinkt goed allemaal! Al een btje gesettled zo te horen!! Kben heel benieuwd hoe t met je onderzoek zal gaan, dus blijf schrijven!! Veel succes iig!
    Ik heb je iig gemist gister op de nieuwjaars-inn:(
    Geniet van het lekkere eten!!!

    Liefs Dops

  • 19 Januari 2009 - 13:42

    Pap:

    zorg maar dat die listeria niet in die gehaktballen terecht komen!

    goed te horen dat het je goed gaat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Ciao tutti! Ik ga via deze site jullie op de hoogte proberen te houden van alles wat ik in Bologna mee maak... baci, Lotte

Actief sinds 23 Dec. 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 15645

Voorgaande reizen:

25 December 2008 - 19 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: