Niente da fare...che tesi! - Reisverslag uit Bologna, Italië van Lotte Kok - WaarBenJij.nu Niente da fare...che tesi! - Reisverslag uit Bologna, Italië van Lotte Kok - WaarBenJij.nu

Niente da fare...che tesi!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

10 Januari 2009 | Italië, Bologna

Buonasera tutti :-D

Ik bedacht me dat het wel weer eens tijd werd voor een update 'Bolognese'...Ik ben afgelopen week voor het eerst naar de facoltà di medicina veterinaria geweest in Ozzano dell'Emilia (zie kaart). Hier heb ik mijn begeleiders ontmoet (Professore Marcello Trevisani en Dottore Giuseppe Delle Donne) waarvan de eerste regelmatig contact heeft met mijn begeleider in Nederland en de laatste mijn werkplekbegeleider is. Ik ga nog een keer met ze op de foto, maar om alvast een idee te krijgen; de professor is kleiner dan dat ik ben (zonder hakken ;-)). Verder spreekt Giuseppe nauwelijks Engels, wat goed is voor mijn Italiaans, maar niet altijd bevorderlijk is voor een snelle gang van zaken...Gelukkig zijn m'n begeleiders erg aardig en ze maken zich zelfs een beetje zorgen om me (je kunt daar en daar boodschappen doen, die en die bus is sneller, als je iets nodig hebt moet je bellen!)...
Verder bevalt het werken in het lab me wel; het is niet heel moeilijk, wel interessant en ik kan rustig aan doen. Ze werken daar vanaf een uurtje of 9 (indien noodzakelijk...) tot ongeveer 16.30u. Tussendoor is er natuurlijk ruimschoots tijd voor caffè, un bel piatto di tortellini per pranzo, overleg en nog meer caffè. Oh ja, en vrijdag wordt er natuurlijk alleen 's ochtends gewerkt ;-). Ik ben er nog niet helemaal uit of dit opstartperikelen zijn van het nieuwe jaar, maar ik heb het vermoeden dat er de komende drie maanden niet veel verandert. Beh, meno male ;-)
Ook ben ik naar de caseificio (kaasmakerij) geweest die beheerd wordt door de faculteit. Heb daar super verse mozzarella di bufala gegeten (was nog warm!) en er is me vanalles toegestopt (waaronder yoghurt van buffelmelk :-O). Zo zijn ze dan ook wel weer, die Italianen. Ben benieuwd waar ik mee thuiskom als ik monsters heb genomen op de plek waar ze de echte prosciutto di Parma maken ;-).
Naast mijn huisgenoten en de huiskat Mirù (zie foto's) heb ik nog meer mensen leren kennen. Op veel kameradvertenties reageren heeft zo z'n voordelen. Ik ben een keer bij Michele (medicijnen student...doet de opleiding tot hersenchirurg :-O, 't is maar wat je leuk vindt :-P)op de koffie geweest,en met Vittorio heb ik een aantal stallen in de omgeving bezocht; met een beetje mazzel kan ik hier springpaarden van een internationale ruiter dressuurmatig gaan trainen! Ga volgende week op jacht naar een nieuwe rijbroek ;-)...

Buona serata e a presto!!!

baci,

Lotte


  • 13 Januari 2009 - 12:04

    Jaap & Stijn:

    Beste Lotte,

    Wij zijn twee studenten Medische Biologie uit Nijmegen en wij gaan onze bachelorstage van 3 maanden in Bologna doen. Wij zijn op zoek naar wat hulp, via de site waarbenjij.nu hebben wij je gevonden en vroegen ons af of jij ons misschien zou kunnen helpen.

    Wij komen aan op 3 April en vertrekken op 18 juli. We zijn via het erasmusprogramma op uitwisseling en we zijn al geruime tijd op zoek naar woonruimte in Bologna. Dit heeft tot nu toe niets opgeleverd en de zoektocht verloopt moeilijk, dus hulp en tips zijn van harte welkom.

    Weet jij misschien iets of kun je ons helpen, heel graag!

    Groetjes,

    Stijn Vullinghs en Jaap Sniekers

    Stijn_vullinghs23@hotmail.com
    jsniekers@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Ciao tutti! Ik ga via deze site jullie op de hoogte proberen te houden van alles wat ik in Bologna mee maak... baci, Lotte

Actief sinds 23 Dec. 2008
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 15642

Voorgaande reizen:

25 December 2008 - 19 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: