welcome to my crib... - Reisverslag uit Bologna, Italië van Lotte Kok - WaarBenJij.nu welcome to my crib... - Reisverslag uit Bologna, Italië van Lotte Kok - WaarBenJij.nu

welcome to my crib...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

04 Januari 2009 | Italië, Bologna

Ciao tutti!!!

Na wat omzwervingen in Napels e.o. (solfatara bij Pozzuoli, de termen , shoppen <@vulcanobuono> en feestjes hier en daar) ben ik dan eindelijk terecht gekomen in Bologna. Samen met Alessandro heb ik de eerste van januari de Alta Velocità genomen en binnen 5 uur waren we op de plaats van bestemming. Is best raar als je vertrokken bent vanuit Napels met 15 graden en in de trein wakker wordt en sneeuw ziet liggen :-P. Het is hier dus best koud, zo rond het vriespunt, maar gelukkig schijnt de zon.
Met hotel Guercino als uitvalsbasis ben ik 2 januari op zoek gegaan naar een kamer en gelukkig kon ik er vandaag een betrekken. Mijn kamer ligt ten zuid-oosten van het centro storico, net buiten de muur. Vlakbij ligt een enorm park, dus ik heb geen excuus om niet te joggen. Binnen 10 minuten ben ik met de bus bij de due torri, midden in het centrum, maar het is ook in een kwartier te belopen (zie kaartje--> mijn adres is VIA AUGUSTO MURRI 48, 40100 BOLOGNA (BO)) Jammergenoeg ligt de veterinaire faculteit niet in het centrum, zoals alle andere, maar in Ozzano dell'Emilia; zo'n 15 km buiten de stad. Voordeel is wel dat de bus die er rechtstreeks naartoe rijdt zo ongeveer onder mijn huis vertrekt, maar fietsen zit er niet in. Dat doen ze hier namelijk wel vrij veel; wat dat en de sfeer betreft lijkt het net Utrecht op z'n Italiaans!
Mijn huisgenoten, 3 stuks in totaal, zijn allemaal Italiaans, rond de 30 en werken hier in Bologna. Ik dacht dat ik vanwege het leeftijdsverschil en het feit dat het geen studenten zijn minder aansluiting zou hebben, maar Elisabetta en Filippo hebben mij en Danielo (hij is ook nieuw) gevraagd mee te eten en het potje risk (RISIKO!) wat daarop volgde was erg gezellig (zie tijdstip waarop dit bericht geschreven is;-)). Vanwege dat tijdstip ga ik nu ook maar snel slapen, maar ik kon jullie mijn eerste indrukken van Bologna niet onthouden...

Buonanotte,

Lotte

  • 04 Januari 2009 - 12:22

    Jacqueline:

    Hey Lotte,

    Leuk te horen dat je het ontzettend naar je zin hebt daar. Vanuit het koude NL van Paul en mij de groetjes en de beste wensen voor 2009.

    Tot nu toe is het volgens mij wel leuk geweest. Hoe was de tijd bij je vriendjes ouders? Blijft Alessandro trouwens nog een tijdje bij jou in de buurt? Wel jammer dat jij nu in Italie zit, terwijl hij nu in Wageningen was.....of nie? Nou, ik hoor het wel.

    Kus,
    Jackie (en Paul die nu ligt te maffen omdat hij ziek is)

  • 04 Januari 2009 - 12:27

    Patricia Koenen:

    Ik was effe vergeten haha!!

    Ti auguro buon anno 2009!!!

    In bocca al lupo a Bologna:D

    Un bacione Patje

  • 04 Januari 2009 - 17:13

    Dopsma:

    Gelukkig nieuwjaar!!!!!
    Fijn dat je snel een kamer hebt gevonden!!
    Alvast veel succes!! Wanner begin je met je stage?
    Veel succes en vooral heel veel plezier natuurlijk!!!!

    Liefs Dops

  • 04 Januari 2009 - 18:52

    Behroez:

    Ohhhh...wat lief...veel pleziero daaro

    Xb

  • 05 Januari 2009 - 08:48

    Aart:

    Hoi Lotte,

    Nog een mooi en gelukkig 2009 toegewenst! Veel plezier met je kamer en Italie!

    grtz Aart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Ciao tutti! Ik ga via deze site jullie op de hoogte proberen te houden van alles wat ik in Bologna mee maak... baci, Lotte

Actief sinds 23 Dec. 2008
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 15646

Voorgaande reizen:

25 December 2008 - 19 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: